Kemp machines - Landbouw, GWW/Infra, Tuin en Park
Terug
Kantelconstructie voerschuif
Pendelconstructie
Rubberversteviging - Kemp Machines

Youtube

Gegalvaniseerde rubbervoerschuif (RVS)

Verkijgbaar in rubberlengte: 2200, 2500, 2800 en 3200 mm

De gegalvaniseerde voerschuif is net als de andere Kemp voerschuiven in staat om 70 graden, links en rechts, te zwenken. Doordat de schuif 70 graden zwenkt kan het voer goed afgevoerd worden richting de koeien en zal het niet gaan ophopen. Het 70 graden zwenken is mogelijk door het gebruik van twee cilinders. Het tweede voordeel van deze twee cilinders is dat er meer kracht is om tijdens het voer aanschuiven de schuif te zwenken.

Het volgende pluspunt van een Kemp voerschuif is dat de rubberstrook kan kantelen t.o.v. het aanbouwframe. Dit heeft als voordeel dat het rubber vlak op de bodem staat en dat het rubber gelijkmatig slijt.

Het is van belang dat het voer naast het voertuig geschoven wordt. Zodoende is de schuif verkrijgbaar in meerdere maten, waardoor er voor ieder voertuig een passende schuif is.

De kerntaak van de voerschuiven is vanzelfsprekend het aanschuiven van voer, echter kan de schuif ook gebruikt worden als modderschuif, sneeuwschuif, om restvoer weg te schuiven of om het zand op de kuil weg te schuiven.

Omschrijving

De RVS onderscheidt zich t.o.v. andere voerschuiven met het feit dat deze volledig is gegalvaniseerd. Door deze galvaniseer laag is de schuif niet meer gevoelig voor weersinvloeden en invloeden van mais e.d. Het tweede onderscheid is de demontabele draaibus. Ondanks het feit dat het draaipunt is uitgevoerd met teflon gecoate bussen, heeft het punt waar de schuif draait de grootste kans op slijtage. Doordat dit punt demontabel is kan er een nieuwe draaibus geplaatst worden.

De RVS is verkrijgbaar in meerdere maten, om zo voor ieder voertuig een geschikt model te bieden. Bij de grotere maten, wordt vanzelfsprekend het rubber langer waardoor er grote krachten op de machine komen. Om de kwaliteit toch te kunnen waarborgen zijn bij de grotere maten het frame, de cilinders en het rubber verzwaard.

Het typenummer voor de kleinere rubberschuiven is RVSS en voor de grotere rubberschuiven RVSL. De RVSS is verkrijgbaar in de maten:

  • 2.200 mm
  • 2.500 mm.

De RVSL in de maten

  • 2.500 mm
  • 2.800 mm
  • 3.200 mm.

De RVSS heeft cilinders van 40*25*300 mm en de RVSL cilinders van 50*35*350 mm. Het rubber van de RVSS is 400 mm hoog en 40 mm dik en van de RVSL 500 mm hoog en 50 mm dik. In dit hogere rubber zijn twee rijen gaten geboord, waardoor u het rubber kan omdraaien of laten zakken wanneer een kant versleten is.

De RVSS is ongeveer 290 kg, door de aanpassingen in het frame, de grotere cilinders en het zwaardere rubber is de RVSL 380kg.

De hydraulische voerschuiver is verkrijgbaar met de aanbouwdelen die bij uw voertuig horen (voor de aanbouwdelen zie het document Kemp aanbouwdelen).

Voor extra specificaties, zie het document productspecificaties.

Opties:

De voerschuiven zijn standaard uitgevoerd met een rechte balk, echter is het ook mogelijk om voor handmatig verstelbare hoeken te kiezen. Deze hoeken zijn 35 graden te verstellen ten opzichte van de balk. De verstelbare hoeken geven u meer controle om het voer bij het rubber te houden en zo in de rijrichting weg te schuiven.

Wanneer u kiest voor verstelbare hoeken heeft u ook de mogelijkheid om een extra rubberversteviging toe te voegen aan de hoek. Hierdoor worden de hoeken steviger en verkleint de kans dat het rubber ombuigt en zodoende later afscheurt.

Het is mogelijk om te kiezen voor een schokventiel. Het schokventiel zorgt voor een beveiliging wanneer de schuif ergens tegenaan botst. In dit geval zorgt het schokventiel ervoor dat de olie uit de cilinder, die onder druk is komen te staan, verplaatst wordt naar de andere cilinder. Hierdoor zwenkt de schuif langs het obstakel en is de kans op beschadiging kleiner.

Een volgende mogelijkheid is een smoring om de snelheid van het zwenken te regelen. Hierdoor heeft u meer controle bij het hydraulisch zwenken van de schuif.

Een laatste mogelijkheid is de terugslagklep. Eigenlijk is het niet een mogelijkheid maar meer een vereiste bij shovels met een open middenstand. Door de open middenstand kan de olie niet geblokkeerd worden en kan de schuif dus niet in één positie blijven staan. De terugslagklep neemt deze functie over door de oliestroom te blokkeren, waardoor de schuif op één positie kan staan.

Sluiten